Burmistrz Miasta Sokołowa Podlaskiego uprzejmie informuje i przypomina Mieszkańcom Miasta o obowiązkach wynikających z ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U.z 1996r. Nr 132, poz. 622).
Ustawa ta nakłada na:
· właścicieli nieruchomości
· współwłaścicieli nieruchomości
· użytkowników nieruchomości
· jednostki organizacyjne i osoby posiadające w zarządzie lub użytkowaniu nieruchomości
· kierowników budów na terenie budów
· inne osoby władające nieruchomościami
OBOWIĄZEK
· uprzątnięcia błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego, położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości;
· wyposażenia nieruchomości w urządzenia służące do zbierania odpadów komunalnych oraz utrzymywanie tych urządzeń w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym,
· przyłączenia nieruchomości do istniejącej sieci kanalizacyjnej lub, w przypadku gdy budowa sieci kanalizacyjnej jest technicznie lub ekonomicznie nieuzasadniona, wyposażenia nieruchomości w zbiornik bezodpływowy nieczystości ciekłych lub w przydomową oczyszczalnię ścieków bytowych,
· zbierania powstałych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych oraz pozbywania się tych odpadów w sposób zgodny z przepisami ustawy i przepisami odrębnymi.
Osoby nie wykonujące obowiązków określonych wyżej będą podlegały karze grzywny według przepisów Kodeksu wykroczeń.
/-/ Burmistrz
Bogusław Karakula