Wiosenne ogródki w MP3

Fotografia przedstawia grupowe zdjęcie dzieci w sali lekcyjnej. Na pierwszym planie dzieci siedzą na krzesełkach, a za nimi znajduje się stół, na którym stoją doniczki z roślinkami oraz akcesoria do pracy z roślinami. Za stołem dzieci stoją w rzędzie. Wszystkie dzieci mają na sobie fartuszki w różnych kolorach. W tle widać okna, przez które wpada światło. Po prawej stronie znajduje się tablica z informacjami o roślinach. Sala jest wyposażona w różne akcesoria edukacyjne i zabawkowe.

W ramach realizacji programu „Sensorek, sensorycznie się rozwijam” dzieci z MP3 grupy „Wiewiórki”, „Muchomorki” i „Biedronki” wzięły udział w zajęciach przyrodniczych, tworząc w swoich salach „Wiosenne ogródki”.

Przedszkolaki zamieniły się w małych ogrodników i samodzielnie sadziły sadzonki roślin, cebulkę, pietruszkę, zasiały rzeżuchę oraz owies do doniczek. Celem tych zajęć było zapoznanie dzieci z prostymi pracami podczas siania i sadzenia cebulek roślin i nasion oraz kształtowanie nawyków dbania o rośliny. Z zajęć dzieci dowiedziały się, że do rozwoju roślin niezbędne są woda i słońce, więc doniczki z roślinkami postawiły w miejscu słonecznym, żeby słońce przyspieszyło kiełkowanie roślin.

Przedszkolaki będą codziennie pielęgnować założony w sali wiosenny ogródek, ale przede wszystkim będą miały możliwość bezpośredniej obserwacji wzrostu roślin i kwiatów.

Artykuł i zdjęcia Agnieszka G.