
W związku z licznymi pytaniami kierowanymi do Urzędu Miasta i Rady Miejskiej ze strony lokalnych mediów, pragniemy przedstawić Państwu wykaz tychże pytań oraz treść udzielonych odpowiedzi na nie. Uważamy, że winni Państwo znać ich treść i posiadać do nich dostęp.
Odpowiedzi przygotowuje burmistrz, merytoryczni urzędnicy odpowiednich wydziałów w oparciu o urzędowe dane i dokumenty. Wymaga to czasu i zaangażowania, a niestety prasa po ich otrzymaniu nie przedstawia Państwu uzyskanych informacji.
Zapewniamy, że otrzymują Państwo zawsze rzetelną odpowiedź na zadane pytania z zachowaniem właściwego trybu ich udzielania.
Burmistrz Miasta Sokołów Podlaski
Iwona Kublik
23.05.2024 r. Życie Sokołowa
Czy Piotr Jankowski oraz Grzegorz Mieczkowski (członkowie KWW Iwony Kublik) uzyskali od p. Burmistrz pełnomocnictwa upoważniające do wglądu do dokumentów znajdujących się w wydziałach UM i jednostkach organizacyjnych miasta Sokołów Podlaski? Jeśli tak, jakiego rodzaju są to uprawnienia. Czy do p. burmistrz docierały sygnały od pracowników o nieuprawnionych próbach wglądu w dokumenty znajdujące się w UM przez wymienionych panów oraz inne osoby?
Grzegorz Mieczkowski oraz Piotr Jankowski nie są urzędnikami sokołowskiego magistratu, nie występują oficjalnie w imieniu Pani burmistrz, nie posiadają pełnomocnictw uprawniających do wglądu w dokumentację znajdującą się w poszczególnych wydziałach UM. Równocześnie zaznaczamy jednak, iż są mieszkańcami miasta, obywatelami kraju, którym przysługuje pełne prawo do uzyskania informacji w trybie dostępu do informacji publicznej, o ile na podstawie odrębnych przepisów informacje te nie są zastrzeżone.
Z informacji opublikowanych na FB przez p. Damiana Fiołka wynika, że został on zatrudniony w UM na stanowisku związanym z tzw. dialogiem społecznym. Proszę o informację na jakim stanowisku (dokładna nazwa) zatrudniony został zatrudniony p. Fiołek? na jaki okres zawarto z nim umowę o pracę? co oznaczają sformułowania, upubliczniane przez p. Fiołka, że jego etat “w sporej części finansowany ze źródeł zewnętrznych pozyskanych przez Urząd” na jakich zasadach odbywa się nabór na to stanowisko: gdzie i w jakim okresie publikowane byto ogłoszenie o naborze, jakie kandydatury wpłynęły, jak przebiegała procedura oceny kandydatów, jakie kryteria zastosowano przy wyborze osoby do zatrudnienia na stanowisku ds. dialogu społecznego
Uprzejmie informujemy, iż Pan Damian Fiołek podpisał umowę o pracę z Urzędem Miasta na okres od 20 maja 2024 roku do 19 lutego 2025 roku, w formule prac interwencyjnych dotowanych przez Powiatowy Urząd Pracy przez okres od maja do listopada br. Forma zatrudnienia nawiązana przez strony nie wymaga przeprowadzenia naboru na stanowisko.
Czy oprócz p. Damiana Fiołka w ostatnich kilku dniach w UM lub jednostkach organizacyjnych miasta zatrudnione zostały inne osoby? Jeśli tak, proszę o podanie ich nazwisk, stanowisk i linków do ogłoszeń o naborze.
Oprócz Pana Damiana Fiołka na chwilę obecną nie zostały zatrudnione inne osoby.
Czy po objęciu stanowiska burmistrza przez P. Iwonę Kublik doszło do rozwiązania umowy o pracę/innej formy zatrudnienia z osobami dotychczas pracującymi w UM lub na kierowniczych stanowiskach w jednostkach miejskich?
Od dnia objęcia stanowiska burmistrza przez Panią Kublik po dzień sporządzenia odpowiedzi na złożone drogą elektroniczną pytania tj. 28 maja 2024 roku nie doszło do rozwiązania umowy o pracę lub zakończenia innej formy współpracy z pracownikami UM, tudzież podległych jednostek miejskich. Wyjątek stanowi rozwiązanie stosunku pracy z byłym wiceburmistrzem Panem Krzysztofem Dąbrowskim (zarządzenie 61/2024 z dn. 16 maja 2024 r.).
W jakich jednostkach organizacyjnych miasta/Wydziałach/stanowiskach planuje Pani Burmistrz w najbliższym czasie przeprowadzenie konkursów, mających wyłonić nowych szefów tych podmiotów?
W najbliższym czasie zostanie ogłoszony konkurs na stanowisko sekretarza miasta. Przypominamy, iż z uwagi na trudną sytuację finansową miasta, Pani burmistrz tymczasowo zrezygnowała z obsadzenia stanowiska wiceburmistrza, natomiast przepisy zobowiązują ją do zrealizowania naboru i obsadzenia w procedurze konkursowej stanowiska sekretarza, co w opinii Pani burmistrz znacząco usprawni prace bieżące Urzędu Ponadto pragniemy zaznaczyć, iż wobec dobiegających końca kadencji dyrektorów placówek oświatowych podległych miastu, na czerwiec planowane jest ogłoszenie konkursów na wspomniane wcześniej stanowiska w Szkołach Podstawowych Nr 1 i Nr 3 oraz Miejskich Przedszkolach Nr 2, 3, 4, 5.