
Co dalej z budową ronda na ulicy Siedleckiej, mającego domknąć tzw. trasę śródmiejską. Śledziłam ten temat i konflikt miasta ze starostwem. Jak obecnie wygląda sytuacja z dokumentami? Czy nie ma ryzyka, że miasto straci dotację – była pozyskana w 2022 r. Czy umowa z firmą Transformatic, podpisana w kwietniu 2023 r. zakładająca budowę ronda do 30 listopada 2023 r. jeszcze obowiązuje?
Rozpoczęcie prac przy budowie skrzyżowania na przedłużeniu ul. Piłsudskiego do ulicy Siedleckiej uniemożliwia brak zezwolenia na realizację inwestycji, czyli odpowiednika pozwolenia, które wydaje Starosta Sokołowski. W chwili obecnej wniosek o wydanie zezwolenia jest na etapie szczegółowego sprawdzania i uzupełniania. Miasto otrzymało od Starostwa listę uwag i braków, które są sukcesywnie uzupełniane. Po uzupełnieniu wniosku Starosta wyda zezwolenie na realizację inwestycji i prace przy budowie ronda zostaną rozpoczęte. Umowa z firmą Transformatic obowiązuje i będzie aneksowana, aż do momentu, kiedy po uzyskaniu stosownych zezwoleń, wykonawca prac będzie mógł wejść na budowę. W chwili obecnej trudno podać precyzyjną datę kiedy to nastąpi, ale przewidujemy, iż w bieżącym roku budowa skrzyżowania zostanie rozpoczęta.
Czy mogą Państwo potwierdzić następujące dane: w 2023 r. miasto wydało na zadania związane z oświatą (w zaokrągleniu) 52 mln zł, przy czym subwencja oświatowa wynosiła 22 mln zł, a fundusze pochodzące z budżetu miasta 30 mln zł. Jak wygląda prognoza tych kwot na 2024 r.? Czy prawdziwe są dane, że między 1998 r. (ostatni rok przed wdrożeniem reformy oświatowej i powstaniem gimnazjów) liczba uczniów w miejskich szkołach podstawowych spadła z ok. 2900 do 1600. W tym czasie liczba szkół podstawowych zwiększyła się o jedną (salezjańską).
W roku szkolnym 1998/1999 roku liczba uczniów w szkołach prowadzonych przez Miasto Sokołów Podlaski wynosiła około 2900, natomiast stan na 30 września 2023 r., wg. danych z Systemu Informacji Oświatowej, wynosi 1577 osób. Spadek liczby uczniów podyktowany jest pogłębiającym się niżem demograficznym. Wydatki bieżące Miasta Sokołów
W 2023 roku wyniosły 101,564 mln zł, z czego na oświatę 52,607 mln zł, co stanowi 51,8% ogólnych wydatków bieżących.
Prognoza wydatków na 2024 rok wynosi (według planu na 31-05-2024) 62.968 mln zł, z czego:
– 5.550 mln zł – przedszkola niepubliczne oraz
– 7.450 mln Zespół Szkół Salezjańskich.
Planowane środki zewnętrzne na oświatę w 2024 r. to kwota 37.883 mln zł. Różnica, którą dopłaci miasto ze środków własnych wynosi 25.075 mln złotych, co stanowi 39,8% wydatków na oświatę.
Uprzejmie informujemy, iż wydatki bieżące Miasta w 2024 roku wynoszą 122.370 mln zł, w tym na oświatę 62.958 mln zł, tj. 51,5% wszystkich wydatków bieżących.
Czy ktoś mógłby mi zreferować w skrócie, czego dotyczy spór (obecnie na etapie sądów administracyjnych) dotyczący wysokości opłat za usługę komunalną o charakterze użyteczności publicznej w zakresie odprowadzenia wód opadowych lub roztopowych do sieci kanalizacji deszczowej na terenie Miasta Sokołów Podlaski. To sprawa w niejasnych okolicznościach procedowana w poprzedniej kadencji, nie byłam w stanie dotrzeć do szczegółów. Czy sprawa łączy się z dodatkowymi obciążeniami dla miasta lub mieszkańców?
Spór dotyczy zgodności z przepisami prawa uchwały Rady Miejskiej w Sokołowie Podlaskim nr X1/63/2019 z dn. 17 grudnia 2019 roku w sprawie ustalenia wysokości opłat za usługę komunalną o charakterze użyteczności publicznej w zakresie odprowadzania wód opadowych lub roztopowych do urządzeń kanalizacyjnych stanowiących własność Miasta Sokołów Podlaski. Przedmiotowa uchwała została zaskarżona do sądu administracyjnego przez jednego z przedsiębiorców. Wyrokiem z dn. 28 marca 2024 r., Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie uznał skargę za zasadną stwierdzając nieważność zaskarżonej uchwały i wskazując w uzasadnieniu, że przedmiotowa uchwała wydana została z naruszeniem prawa. Miasto Sokołów Podlaski wniosło skargę kasacyjną do Naczelnego Sądu Administracyjnego nie podzielając argumentacji WSA.
Dziś (czwartek godz. 16.00) mija termin składania ofert na stanowisko sekretarza miasta. Czy mogłabym dostać informację po upływie tego terminu, ile kandydatur wpłynęło i kto zdecyduje o wyborze nowego sekretarza?
Co do pytania o sekretarza widzę, że jest nieaktualne, bo unieważniony został poprzedni konkurs, a ogłoszony nowy. Zmiany dotyczą wykształcenia kandydata. Jaki był powód unieważnienia poprzedniego konkursu?
Ze względu na błąd formalny ogłoszenia w sprawie konkursu na stanowisko sekretarza, zarządzeniem z dn. 27 czerwca 2024 roku wcześniejsze zarządzenie w sprawie konkursu na wolne stanowisko urzędnicze zostało uchylone i jednocześnie z tym samym dniem tj. 27 czerwca 2024 roku, wydane zostało kolejne zarządzenie w sprawie konkursu na wolne stanowisko urzędnicze.