Zgodnie z uchwałą Rady Miejskiej w Sokołowie Podlaskim Nr XXV/144/2017 z dnia 22 czerwca 2017 r. w sprawie postanowienia o odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne od dnia 1 października 2017 r. –
– Miasto przejmuje obowiązki związane z odbieraniem i zagospodarowaniem odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach, na których nie zamieszkują mieszkańcy.
Od tego dnia wszystkie nieruchomości na terenie Miasta Sokołów Podlaski zostaną objęte jednolitym systemem zbierania i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, w tym także przedsiębiorstwa, urzędy, instytucje oraz placówki oświatowe i medyczne. W związku z powyższym właściciele nieruchomości, na których funkcjonują firmy, urzędy i instytucje mają obowiązek złożyć do Burmistrza Miasta Sokołów Podlaski deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w której określą ilość i rodzaj wytwarzanych odpadów komunalnych oraz wyliczą miesięczną opłatę za odbieranie odpadów.
Szczegółowych informacji, a także pomocy w prawidłowym wypełnieniu deklaracji udzielają pracownicy Urzędu w pokoju nr 40 oraz pod numerem telefonu 25 781 75 56, w godzinach 8:00 – 16:00. Druki deklaracji pobrać można poniżej lub w siedzibie Urzędu Miasta.
W przypadku niezłożenia deklaracji, zgodnie z ustawą o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Burmistrz Miasta ma obowiązek określić wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami dla danej nieruchomości, biorąc pod uwagę uzasadnione szacunki, w tym średnią ilość odpadów powstających na nieruchomościach o podobnym charakterze.