Miasto Sokołów Podlaski informuje, że od 1 września 2013 r. do 30 czerwca 2014 r. realizuje projekt systemowy nr POKL.09.01.02-14-192/13 pn. „Aktywna Indywidualizacja procesu nauczania i wychowywania uczniów w Sokołowie Podlaskim”.
Projektu realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych, na podstawie umowy nr UDA-POKL.09.01.02-192/13-00 z dnia 23 lipca 2013 r.
Projekt realizowany jest w Publicznej Szkole Podstawowej Nr 1 im. Janusza Kusocińskiego, Publicznej Szkole Podstawowej Nr 2 oraz Publicznej Szkole Podstawowej Nr 4 im. ks. gen Stanisława Brzóski.
Projektem objętych zostanie 660 dzieci, w tym 323 dziewcząt i 337 chłopców.
Realizacja dodatkowych zajęć pozwoli na wyeliminowanie bądź złagodzenie trudności, jakie napotykają dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, które stanowią barierę w osiąganiu sukcesów szkolnych. Natomiast dzieci szczególnie uzdolnione będą miały szansę na rozwijanie swoich zdolności, osiągnięcie wyższych wyników w szkole na sprawdzianach i konkursach.
Projekt ma na celu zapewnienie każdemu dziecku objętemu wsparciem oferty edukacyjno – wychowawczo – profilaktycznej, zgodnej z jego indywidualnymi potrzebami oraz możliwościami edukacyjnymi i rozwojowymi. W ramach projektu zakupione zostaną również m. in. pomoce dydaktyczne niezbędne do realizacji zajęć dodatkowych.
Poszczególne zajęcia realizowane w ramach projektu:
1. Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji;
2. Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych;
3. Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy;
4. Zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne;
5. Gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy;
6. Specjalistyczne zajęcia terapeutyczne;
7. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych, ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno – przyrodniczych;
8. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie zdolnych.
Wartość projektu: 217 002,00 zł.
Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej, w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Janusza Kusocińskiego w Sokołowie Podlaskim, ul. Polna 8:
1. Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji, liczba godzin: 90 – 3 grupy x 30 godzin, liczba uczniów/ uczennic: 15,
2. Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych, liczba godzin: 120 – 4 grupy x 30 godzin, liczba uczniów/uczennic: 32,
3. Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy, liczba godzin: 120 – 4 grupy x 30 godzin, liczba uczniów/uczennic: 16,
4. Zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej, liczba godzin: 30 – 1 grupa, liczba uczniów/uczennic: 10,
5. Gimnastyka korekcyjne dla dzieci z wadami postawy, liczba godzin: 120 – 4 grupy x 30 godzin, liczba uczniów/uczennic: 40,
6. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno – przyrodniczych – Mały przyrodnik, liczba godzin: 60 – 2 grupy x 30 godzin, liczba uczniów/uczennic: 16,
7. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych – Język angielski , liczba godzin: 120 – 4 grupy x 30 godzin, liczba uczniów/ uczennic: 16,
8. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych – Zajęcia teatralne, liczba godzin: 30 – 1 grupa, liczba uczniów/uczennic: 8,
9. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych – Koło taneczne, liczba godzin: 30 – 1 grupa, liczba uczniów/uczennic: 8,
10. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych – Kolorowy świat – koło plastyczne, liczba godzin: 30 – 1 grupa, liczba uczniów/uczennic: 8,
Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 2 w Sokołowie Podlaskim, ul. Węgrowska 22:
1. Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji, liczba godzin: 280 – 8 grup x 35 godzin, liczba uczniów/ uczennic: 40,
2. Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych, liczba godzin: 105 – 3 grupy x 35 godzin, liczba uczniów/uczennic: 21,
3. Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy, liczba godzin: 140 – 4 grupy x 35 godzin, liczba uczniów/uczennic: 8,
4. Zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej, liczba godzin: 35 – 1 grupa, liczba uczniów/uczennic: 10,
5. Gimnastyka korekcyjne dla dzieci z wadami postawy, liczba godzin: 280 – 8 grup x 35 godzin, liczba uczniów/uczennic : 64,
6. Specjalistyczne zajęcia terapeutyczne: Zajęcia integracji sensorycznej dla dzieci z zaburzeniami sensorycznymi, liczba godzin: 175 – 5 grup x 35godzin, liczba uczniów/uczennic: 5,
7. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno – przyrodniczych – koło matematyczne, liczba godzin: 35 – 1 grupa, liczba uczniów/uczennic: 10,
8. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych – muzyczne, liczba godzin: 35 – 1 grupa, liczba uczniów/uczennic: 10,
9. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych – plastyczne, liczba godzin: 35 – 1 grupa, liczba uczniów/uczennic: 10,
10. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych – sportowe, liczba godzin: 70 – 2 grupy, liczba uczniów/ uczennic: 30
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 4 im. ks. gen Stanisława Brzóski, ul. Kupientyńska 15:
1.Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji, liczba godzin: 210 – 6 grup x 35 godzin, liczba uczniów/ uczennic: 44,
2. Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych, liczba godzin: 175 – 5 grup x 35 godzi, liczba uczniów/uczennic: 40,
3. Zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy, liczba godzin: 280 – 8 grup x 35 godzin, liczba uczniów/uczennic: 32
4. Zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej, liczba godzin:70 -2 grupy x 35 godzin, liczba uczniów/uczennic: 16,
5. Gimnastyka korekcyjne dla dzieci z wadami postawy, liczba godzin: 280 – 8 grup x 35 godzin, liczba uczniów/uczennic: 57,
6. Specjalistyczne zajęcia terapeutyczne: terapia integracji sensorycznej, liczba godzin: 280 – 8 grup x 35 godzin, liczba uczniów/uczennic: 8,
7. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno – przyrodniczych – koło matematyczne, liczba godzin: 70 – 2 grupy x 35 godzin, liczba uczniów/uczennic: 24,
8. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno – przyrodniczych – koło przyrodnicze, liczba godzin: 35 – 1 grupa, liczba uczniów/uczennic: 10,
9. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych – muzyczne, liczba godzin: 35 – 1 grupa, liczba uczniów/uczennic: 12,
10. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych – plastyczne, liczba godzin: 35 – 1 grupa, liczba uczniów/ uczennic: 10,
11. Zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych – teatralne, liczba godzin: 70 – 2 grupy, liczba uczniów/ uczennic: 30.